Laatste Nieuws

recent

WINEFAIR LANAKEN: De grootste wijnbeurs van Limburg met visie en pit

CULTUREEL CENTRUM LANAKEN - 31 OKTOBER, 1, 2, EN 3 NOVEMBER ‘14

‘Always look on the wine side of life’, is het motto dat organisator Stefan Frissen uitdraagt als hij praat over Winefair. Het vierdaagse wijnevenement in het Belgische Lanaken richt zich op een trendy doelgroep. “Wijn drinken is hip.”

Wie aan tafel zit met creatieveling Stefan Frissen, raakt vanzelf enthousiast over het gespreks- onderwerp. Winefair is het thema waar de 28-jarige ondernemer dag in dag uit mee bezig is. Het wijnevenement, dat van 31 oktober tot en met 3 november plaatsvindt in het Cultureel Centrum te Lanaken, is uniek in zijn soort. Een creatieve insteek, kwalitatief deelnemende wijnhuizen en trendy invulling zorgden vorig jaar tijdens de eerste editie al voor lovende reacties. Stefan is zelf de perfecte ambassadeur maar roept ook de hulp in van zijn S-Team: “Bekijk het leven positief, met een goed glas wijn.”

Wijn is hip

Het evenement in Belgisch-Limburg sluit aan bij de trend dat wijn drinken hipper én hipper wordt. Midden twintigers die genieten van het leven durven steeds vaker een goede fles wijn te bestellen. Of dat nu tijdens een etentje is in een restaurant of gedurende een zwoele zomeravond op het terras, wijn hoort voor die doelgroep bij aangenaam tijdverdrijf. Op die gedachte springt Winefair in, al zijn alle doelgroepen welkom tijdens het vierdaagse proeffestiviteit in Lanaken, jong en oud. Waar veel wijnbeurzen klassiek en gedegen worden ingericht, mikt Stefan op een creatieve aanpak. Via digitale kanalen en een slim uitgedokterde marketingcampagne wist hij vorig jaar al menig wijnliefhebber aan zich te binden. “Vorig jaar hebben we veel positieve reacties gekregen. Iedereen heeft zich goed geamuseerd. Winefair komt creatief voor de dag en creëert een bijzondere omgeving. 75 procent van de standhouders komt dit jaar terug, aangevuld met nieuwe kwalitatieve wijnhuizen, daaruit blijkt dat ze net zoals ik geloven in het concept.”

4 dagen proefplezier

Winefair bestaat uit vier dagen vol proeven van wijnen in een aangename ambiance. Op vrijdag 31 oktober staat een business-dag op het programma. Een kleine 900 ondernemers en diens relaties maken door middel van een walking diner kennis met het evenement, omkaderd met live entertainment. Op zaterdag en zondag zijn de deuren geopend voor het grote publiek. Wijnliefhebbers, fijnproevers en andere levensgenieters zijn welkom om te komen genieten van heerlijke wijnen. Aan de meer dan 35 stands, waarin wijnhuizen uit de Euregio zijn vertegenwoordigd, kunnen gasten meer dan 500 soorten wijn degusteren. Op maandag, de laatste dag, is het de beurt aan horecaondernemers om de beurs te bezoeken.

Nieuw in 2014

Stefan Frissen introduceert in 2014 een aantal nieuwe elementen op Winefair. Zo is er in de hoek van de zaal een aparte viplounge ingericht. Hier kunnen gasten na afsluiting van de beurs, iedere dag ontspannen een drankje doen of een hapje nemen. De thema’s ‘Saturday Winefever’ en ‘Sunday Winy Sunday ’ zorgen samen met een DJ voor de passende sfeer en beleving. Ook nieuw is het S-team, dan bestaat uit vier topsommeliers. Jennifer Silvius (Rantree), Jeffrey Snoeks (Cuchara), Loek Bastin (La Butte Aux Bois) en Martin Foncke (Vivendum) geven Winefair een extra kwaliteitsimpuls door op voorhand per standhouder de twee beste wijnen te selecteren. Zo kan de gast in één oogopslag zien welke wijnen interessant zijn om mee naar huis te nemen. Stefan: “Een stukje commerciële input naar de bezoeker, maar ook een extra service voor de standhouder. Daarnaast geeft het een kwaliteitslabel mee aan Winefair.” Mocht u inderdaad overgaan tot het kopen van een doosje wijn, dan verzorgt de Navenant Wineboy het transport. De piccolo’s rijden met een steekkarretje door de beurs en zorgen er zo voor dat aankopen zonder pijn en moeite naar uw auto worden gebracht.

En wat dacht u van de WALL OF WINE in samenwerking met Romulus & Remus


Ook qua entertainment is niets aan het toeval overgelaten. Een jazzband zorgt voor de juiste omlijsting tijdens het lange weekend en helpt via de muziek om een uitdagende beleving rondom wijn te creëren. Stefan en Winefair doen er alles aan om een jongere doelgroep extra te enthousiasmeren over het onderwerp. Onder de noemer Wijnproefbox.be is er tegen een aantrekkelijke prijs een proefpakket te koop vol heerlijke wijnen. Stefan denkt wederom vooruit: het pakket is naast een gadget ook uitgerust met een ticket voor 2015.

Bronvermelding: Jesper Kuijpers
WINEFAIR LANAKEN: De grootste wijnbeurs van Limburg met visie en pit Reviewed by Holtackers Reclamegroep on 06:04 Rating: 5

Geen opmerkingen:

All Rights Reserved by Holtackers Reclamegroep © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by UP-TO-DATE WebDesign

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

UP-TO-DATE WebDesign | (c) 2014 Holtackers Reclamegroep. Mogelijk gemaakt door Blogger.