Laatste Nieuws

recent

Reisbureau White Sun

OP REIS MET REISBUREAU WHITE SUN:

Een droomvakantie aan boord van een Azamara club cruise: you’ll love where we take you®

De rederij Azamara club cruises heeft twee schepen: de Quest en de Journey. Deze schepen zijn identiek, elk hebben ze negen dekken en een capaciteit voor 694 gasten, dat betekent dus dat er erg veel ruimte is voor de passagiers. Om uw vakantie aan boord zo prettig mogelijk te maken staan er 408 medewerkers en officieren tot uw dienst.

Azamara Quest 2014 juni.

Deze schepen bieden standaard vol pension inclusief alle basisdranken zoals water, frisdrank, bier en wijn. Koffie en thee zijn natuurlijk ook inbegrepen. Daarnaast is er 24uurs roomservice aan boord. Belangrijk om te weten is dat Azamara Club Cruises op bepaalde afreizen een single-supplement heeft van 25%. In het hoofdrestaurant Discoveries kun je drie keer per dag terecht voor een maaltijd. Hier wordt je aan tafel bediend. Daarnaast kun je ook terecht in het Windows café, waar je fijn buiten kunt zitten op het dek. Zij bieden drie maaltijden per dag in buffetvorm. Omdat de schepen tot laat in de havens blijven, heb je een prachtig uitzicht aan tafel wanneer de schepen uitvaren. Op veel plaatsen vertrekt het schip pas om 22.00u. Natuurlijk kun je tegen een kleine bijbetaling gebruiken maken van twee specialiteitenrestaurants, Prime C en Aqualina.

In juni hebben we met het schip Azamara Quest de mooie route gevaren van de Griekse eilanden en de Turkse kust:

We zijn één dag eerder naar Athene vertrokken, hier waren we al lang niet meer geweest. Deze stad heeft mij aangenaam verrast, vooral het gedeelte bij plaka vond ik heel gezellig. De Acropolis kun je daar te voet bezoeken. Een gezellige winkelstraat en ‘s avonds heel veel gezellige en goedkope restaurantjes.

Dag 1:

Inscheping in de haven van Piraeus.

Dag 2:

Mykonos: een gezellig klein eiland met gezellige straatjes en mooie baaitjes.Heel goed om op eigen gelegenheid te ontdekken.

Dag 3:

Kusadasi: aangezien het schip bij het centrum lag kon je te voet het centrum in wandelen en ook langs de zee op de wandelpromenade. Efesus is voor mij persoonlijk één van de mooiste bezienswaardigheden, maar omdat we dit al eens bezocht hadden, hebben we hier rustig rondgewandeld. ‘s Avonds organiseerde het schip een ‘AzAmazing evening’waarbij iedereen per bus naar Efesus werd gebracht en waar we konden genieten van een orkest dat optrad in de avond. De ‘AzAmazing evening’ is op elke route ergens anders.

Dag 4:

Kos: het fietseiland. Op een vorige vakantie hebben we dit eiland al met de fiets verkend, deze keer hebben we dan ook fijn gewandeld door de straatjes van Kos centrum, dat groter was dan verwacht.

Dag 5:

Rhodos: hier ligt het schip ook weer vlakbij de oude stad Rhodos, je kunt dus fijn slenteren door de straatjes en de ridderzalen bezoeken.

Dag 6:

Marmaris: hier ligt het schip weer in de haven van Marmaris zelf. Er is een prachtige boulevard met mooie winkeltjes en prachtige terrassen. Vooral in de haven vindt je hele mooie winkels. Je kunt natuurlijk ook mooie natuuruitstappen boeken op het schip.

Dag 7:

Santorini is een prachtig eilandje. Het mooiste van Santorini is voor mij het uitzicht vanaf het schip op het donkere lava eiland met zijn witte huisjes. Te voet, met ezeltjes of met de lift kun je naar het centrum dat bovenop de berg ligt. Het uitzicht is prachtig, ik geniet elke keer weer van de vakantiefoto’s die ik hier genomen heb.

Dag 8:

Piraeus: hier hebben we een taxi genomen om langs de Apolo kust te rijden tot in Cap Sounion. Dit hebben we meer dan dertig jaar geleden ook gedaan en het was daarom weer mooi om het terug te zien. Hier hebben we dan typisch Grieks gegeten met zicht op de tempel.

Het was een luxe cruise met lekker eten en een zeer goede service.